Antony Foker

Antony Fokker

| Senior adviseur

Aan het begin van de jaren tachtig heeft Antony de BDI aan de Frederik Muller Academie afgerond. Daarna vervulde hij diverse functies als bibliothecaris en hoofd dienstverlening binnen het openbare bibliotheekwezen. Vanuit het bibliotheekwezen maakte Antony de overstap naar de wereld van de ICT. Als (zelfstandig) consultant informatievoorziening heeft hij vele branche- en beroepsorganisaties begeleid bij de introductie van relatiebeheer (CMS) en document management (DMS) in een internet- en/of intranetomgeving.

 Zijn gedrevenheid voor het vak informatiedienstverlening leidde in de loop der tijd tot een verbinding met diverse opleidingsinstituten, waaronder SOD Opleidingen, de HMDI, Fontys, Avans, GO-opleidingen en de Bestuursacademie. Daar verzorgde Antony de afgelopen jaren de vakken automatisering, digitalisering, kwaliteitszorg, SLA’s voor DIV, accountmanagement, digitale duurzaamheid en records management. De combinatie van kennis van ICT, informatiebeheer en digitalisering maakte dat hij, naast zijn opleidingsactiviteiten, in de functie van (digitaal) archiefinspecteur bij de gemeente ’s-Hertogenbosch rolde. Na vele jaren met plezier deze functie te hebben ingevuld, heeft Antony de overstap gemaakt naar DOCFactory waar hij als projectmanager en adviseur een verdere bijdrage levert aan de ontwikkeling van het informatiebeheer, de informatie-professionals en ons vakgebied.

 Tot slot is hij als bestuurslid verbonden aan de Stichting KEI-ip, die onlangs het kwaliteitsregister voor de informatieprofessional heeft ingericht. Het motto van Antony: zonder kwalitatieve informatieprofessionals, geen informatiekwaliteit.